Verslag dagje Italie 15/16 sept 2016, Darfo

Omdat ik al een tijdje op zoek was naar een mooie dekreu voor Esparta en ik prachtige foto's had gezien van een interessante reu in Italie besloot ik een tripje te boeken naar Darfo, Italie.
Deze reu Zivago zit bij fokker Fausto, die in 2015 de Belgische Raduno mee keurde, daar had ik hem al een keer gezien.
Helaas durft Joukje niet te vliegen en bracht Nel al een leuk bezoekje aan Italie, besloot ik een oproepje te doen op Facebook.
Binnen een paar uur was het al rond en geboekt :)
Antoinette (CC fokker) en Nicole (heeft dovhter van Ushi) vergezelden mij deze trip en ik had er enorm veel zin in!
Vliegtuig, huurauto en hotel geboekt en gaan met die banaan.
Vrijdagmiddag hadden we hier thuis afgesproken en ons pap bracht ons naar het vliegveld van Eindhoven, man wat een drukte!
Maar we waren ruim op tijd bij de gate en het vliegtuig vertrok netjes op tijd.
Gezellig kletsen in het vliegtuig, over vanalles en nog wat.
Helaas werd ik per minuut zieker en zieker (had nog wel een pilletje van te voren genomen!), volgens Antoinette en Nicole zag ik wisselend wit en groen.
Op dat moment kon ik natuurlijk niet meer lachen, er werd een kotszakje doorgegeven en het werd even wat stiller in onze rij haha.
Godzijdank is het maar een korte vlucht en ik was ook enorm opgelucht dat ik zonder te hoeven hoeven overgeven weer uit het vliegtuig kon stappen in de frisse lucht!

Op het vliegveld stond mijn zus en haar vriend te wachten (zij was ook net 1 dagje in Italie en was haar lenzen vergeten), maar ook Italianen Brian en Mike.
Ik had al een foto doorgekregen van Fausto, hilarisch!
Mike stond daar als een soort foute gangster met een A viertje met mijn naam erop te wachten, wat moesten we daarom lachen!
Hij stond daar met zijn vriend Brian, een echte cowboy inclusief hoed en 'boots' , geweldig!
Het klikte meteen, want tja....gespreksstof genoeg...;)
We werden een beetje van het kastje naar de muur gestuurd met de huurauto, maar uiteindelijk zaten we er dan toch in na 20 minuutjes en dat was maar goed ook want het begon behoorlijk te regenen.

Het was een uurtje naar Fausto, maar helaas zat het verkeer erg tegen.
We hadden allemaal ook wel wat trek en besloten snel even wat te gaan drinken bij 'Barcelona Bar' , een geweldig idee van Antoinette want daar hadden ze ook allerlei overheerlijke hapjes staan waar we onbeperkt van mochten genieten.
Dat lieten we ons geen 2 x zeggen, de tapas was overheerlijk en we hebben allemaal wel 3 x opgeschept ;)
We konden er weer tegenaan en vol goede moed weer verder naar fausto.

In de auto al meteen de slappe lach...echt....ik had na deze dag echt pijn in mijn kaken van het lachen!
Nog steeds een beetje file en onze Tom Tom stuurde ons op het laatst via een paadje wat net 2 cm breder was dan onze huurauto.....oei!!
Maar mijn complimenten voor chauffeur Antoinette, heel kundig manoevreerde zij ons richting Fausto die ik maar gebeld heb met de mededeling dat we echt niet verder durfden.
Hij kwam ons tegemoet en heeft samen met Antoinette via een andere weg de auto bij zijn huis gekregen ;)
We kwamen in het donker aan bij Fausto, dat was wel een beetje jammer maar we hebben even snel Zivago bekeken en de Amerikanen hun nieuwe aanwinsten, bonken van puppies.
Helemaal enthousiast vertrokken we samen naar het hotel om ons daar even op te frissen om vervolgens samen uit eten te gaan.

Wat een heerlijk diner, vis en spagetti!!
Ik moest me echt inhouden om niet teveel te gaan eten, want anders zou ik daar 'snachts last van kunnen krijgen maar dat viel niet mee.
Het was zalig en wederom erg gezellig!
Rond 23.45 waren we terug in het hotel en moe, maar erg voldaan kropen we in ons (heerlijke!) bed.
Daar hebben we nog even de dag doorgenomen lekker gekletst tot we echt in slaap vielen rond 1.00.

De wekker ging (te) vroeg...7.10.....
Maar omdat we alle honden goed wilden bekijken in daglicht hadden we vroeg afgesproken.
De ramen werden opgezet en daar zagen we dat er in de strat van het hotel een leuk Italiaans marktje aan de gang was.
Na het (wat karige) ontbijt hebben we een rondje gemaakt over de markt (geslaagd voor 2 nieuwe showjurkjes :) ) om vervolgens naar Fausto te rijden.

In het zonnetje was Zivago nog mooier en nadat ik hem uitgebreid bekeken, gevoeld en gefotograffeerd had wist ik het zeker ; 'Dit werd de reu voor Esaprta!'
Ook de andere honden (Randolf en Astor) waren erg indrukwekkend, enorm gespierd en zeer krachtig.
Wat een prachtige omgeveving ook, al dat groen, de bergen.....onwerkelijk eigenlijk..
We sloten af met een knuffel, soms een terrorist sessie met de puppies ;)

Na het helaas veels te vroege afscheid (we wilden allemaal veel langer blijven...) vertrokken Antoinette, Nicole en ik richting het vliegveld.
Op de terugweg nog wat foto's gemaakt bij het prachtige meer daar......overweldigend mooi...hier wil ik zeker terug naartoe!)
Alles verliep soepel, nadat we op het vliegveld nog genoten hebben van een superlekkere pizza, zaten we al snel in het vliegveld terug naar Eindhoven.
Deze keer een ander pilletje genomen, die werkte snel en lag al snel te slapen....heerlijk!

Steekwoorden van dit veels te korte tripje; -Supergezellig, slappe lach, lekker eten, regen/zon, indrukwekkend en binnenpretjes.
Ik zeg ; Voor herhaling vatbaar!!
Bedankt Nicole, Antoinette, Brian, Mike en Fausto voor dit onvoorgetelijke avontuur en uiteraard mijn beste vriendin Joukje, voor het zorgen van onze kindjes :)